fbpx

In ce tara circula primele trenuri pe hidrogen din lume

In ce tara circula primele trenuri pe hidrogen din lume

Doua locomotive alimentate cu hidrogen circula acum pe o portiune de cale ferata de 100 de kilometri intr-o anumita tara. Cele doua trenuri circula pe o portiune folosita anterior de locomotivele cu motor diesel. Noile locomotive pot efectua 9 calatorii pe aceasta portiune, cu un singur rezervor.

Primele trenuri pe hidrogen din lume si-au inceput activitatea intr-o tara. Cele doua locomotive din Germania circula pe o portiune de cale ferata de 100 de kilometri.

CITESTE SI:  Cum va reduce Tesla la 25.000 de dolari pretul unei masini electrice

Trenurile au fost construite pentru Germania de o companie franceza care se numeste Alstom, iar acestea circula pe o ruta care era anterior folosita de locomotivele cu motor diesel.

Locomotivele din Germania alimentate cu hidrogen sunt foarte capabile. Acestea pot atinge o viteza maxima de 135 de kilometri pe ora si au o autonomie de 965 de kilometri.

Acest lucru le permite sa efectueze 9 calatorii cu un singur rezervor. Trenurile din Germania folosesc celule de combustie care combina hidrogenul si oxigenul pentru a produce electricitate.

CITESTE SI:  Ce pret au castile wireless cu autonomie de 168 de ore la o incarcare solara de 2 ore

Aceasta electricitate este stocata la bord in baterii, pentru o utilizare ulterioara. Aceste locomotive din Germania sunt mai scumpe decat cele diesel, dar functionarea acestora e mai ieftina.

De asemenea, contribuie la reducerea emisiilor de dioxid de carbon, avand in vedere ca acestea emit abur, in schimb. Acesta este unul dintre motivele principale pentru care tara a decis sa treaca la trenurile pe hidrogen.

CITESTE SI:  De ce acesti acumulatori sunt revolutionari pentru roboti

Germania practic intentioneaza sa extinda folosirea trenurilor pe hidrogen in urmatorii ani. Alstom are planuri sa produca inca 14 astfel de locomotive pentru Germania pana in 2021.

Si Franta va folosi aceste trenuri, prima locomotiva pe hidrogen pentru Franta fiind asteptata sa circule pana in 2022, cel tarziu. Adica peste cativa ani. Aceste tari investesc si le pasa de infrastructurile lor feroviare. Nu putem spune acelasi lucru despre Romania.