fbpx

Google va ascunde stirile de la site-urile care isi ascund tara de origine

Google va ascunde stirile de la site-urile care isi ascund tara de origine

Stirile false sunt o problema pentru ca ii poate determina pe cei mai naivi sa creada tot ceea ce citesc pe internet si sa ia informatiile false si sa le raspandeasca pentru ca ei cred ca sunt adevarate.

Google a incercat sa contracareze stirile false pe motorul sau de cautare, asa ca a efectuat recent unele modificari la regulile lor care, speram, vor ajuta la contracarea stirilor false.

Intr-o actualizare a regulilor sale privind cum sa apari in rezultatele Google News, Google spune, “Site-urile de stiri incluse in Google News nu trebuie sa denatureze sau sa ascunda informatii despre cine le detin sau scopul principal sau sa desfasoare activitati coordonate pentru a induce in eroare utilizatorii. Acestea includ site-uri care prezinta in mod gresit sau ascund tara lor de origine sau care sunt indreptate spre utilizatorii dintr-o alta tara in conditii false”.

CITESTE SI:  Smartwatch-ul Skagen Falster 2 e oficial - pret si specificatii

Desi acest lucru s-ar putea sa nu fie o problema in alte tari, Bloomberg arata modul in care Agentia de Cercetare pentru Internet din Rusia a folosit aceasta tactica in care s-a dat drept o agentie americana de stiri credibila pentru a raspandi dezinformarea pe Google, reusind astfel sa ajunga la 500.000 de oameni in urma acestui lucru.

CITESTE SI:  Cum este ASUS ZenFone Max Pro, noul smartphone lansat de companie

Cu toate acestea, odata cu schimbarea politicii, site-urile web care ascund sau mascheaza tara de origine nu vor aparea pur si simplu in Google News, ceea ce sa speram ca va contribui la reducerea numarului de stiri false la care sunt expusi utilizatorii.

CITESTE SI:  De ce un cofondator Facebook vrea ca compania sa fie impartita in bucati

Intr-o declaratie oferita pentru Bloomberg, a fost citata o purtatoare de cuvant a companiei Google, “Ne actualizam regulile in mod regulat pentru a reflecta un web in continua schimbare si modul in care oamenii cauta informatii online. Drept rezultat, vrem sa ne asiguram ca oamenii pot intelege si vedea de unde vin stirile lor online si ca site-urile sunt transparente cu privire la originea lor”.

Facebook