fbpx

Facebook pune tunurile pe reclamele care promoveaza ura

Facebook pune tunurile pe reclamele care promoveaza ura

Din cauza naturii Facebook, acolo unde orice poate posta aproape orice vrea si sa spuna orice doreste, uneori reteaua sociala este obligata sa se ocupe de consecintele unor astfel de incidente in loc sa le previna de fapt, la fel ca in cazul stirilor false in cazul carora abia recent Facebook a incercat sa le diminueze.

Acelasi lucru se poate spune si pentru ura exprimata verbal pe reteaua sociala, unde s-a descoperit recent ca, din cauza unei brese a sistemului de reclame al Facebook, acesta le-a permis utilizatorilor sa cumpere reclame care ii vizau pe antisemiti sau pe cei care urau evreii.

CITESTE SI:  In ce an vrea Facebook sa foloseasca energie regenerabila in proportie de 100%

Se pare ca acest lucru a fost permis pentru ca reteaua de publicitate a Facebook le-a permis utilizatorilor sa aleaga stari de ura antisemite ca si categorii valide de reclame.

In mod evident, acest lucru nu i-a picat prea bine COO-ului Facebook, Sheryl Sandberg, care a pasit in fata si a anuntat ca vor elimina astfel de reclame in viitor.

CITESTE SI:  Companiile care vor transmite Jocurile Olimpice din 2020 din Tokio, intr-un parteneriat

Potrivit Sherylei, solutia va consta intr-o clarificare a politicilor de publicitate ale Facebook pentru a se asigura ca continutul care promoveaza ura si care contravine standardelor lor comunitare nu poate fi folosit pentru a targeta reclamele.

“Acestea includ tot ceea ce ataca direct oamenii pe baza rasei, etniei, originii lor nationale, apartenentei religioase, orientarii sexuale, genului sau identitatii de gen, sau a dizabilitatilor si a bolilor”.

Aceasta adauga, de asemenea, ca vor adauga mai multa revizuire si supraveghere umana proceselor lor automate pentru a se asigura ca nimic care promoveaz ura nu mai trece peste acestea.

CITESTE SI:  Motivul pentru care celalalt cofondator al WhatsApp, Jan Koum, vrea sa paraseasca compania

Nu in ultimul rand, Sandberg spune ca, “lucram la crearea unui program de incurajare a persoanelor de pe Facebook de a raporta direct noua potentialele abuzuri ale sistemului nostru de reclame. Am avut succes cu astfel de programe pentru sistemele noastre tehnice si credem ca putem proceda similar si in cazul reclamelor”.

Facebook