fbpx

Egiptul interzice zeci de site-uri independente de stiri, iar jurnalistii banuiesc care este motivul

Egiptul interzice zeci de site-uri independente de stiri, iar jurnalistii banuiesc care este motivul

Egiptul nu si-a ridicat interdictia asupra anumitor site-uri, dupa ce a blocat in luna mai 21 de site-uri independente de stiri. Potrivit Asociatiei pentru Libertatea de Gandire si de Expresie – o “autoritate de supraveghere” pentru guvernul din Egipt – guvernul tarii a blocat accesul la un numar total 62 de site-uri pana pe data de 12 iunie.

Cele mai multe dintre ele sunt site-uri private de stiri si platforme media despre care autoritatile din Egipt sustin ca si-au exprimat sustinerea fata de terorism sau ca sunt asociate cu Qatar si cu Fratia Musulmana.

CITESTE SI:  Compania care suspenda reparatiile de camere

Totusi, dupa cum titreaza Reuters, interdictia a afectat de asemenea agentii de stiri din Egipt precum Mada Masr, o publicatie fara legaturi cu islamul, si ziarul financiar Al-Borsa.

Se pare ca revarsarea neprevazuta de interdictii i-a luat pe jurnalisti prin surprindere, in ciuda inclinatiei stiute a Egiptului spre cenzura. Unii dintre jurnalistii ale caror site-uri au fost blocate cred ca guvernul blocheaza site-urile de stiri pentru a reduce la tacere vocile opozitiei, avand in vedere ca se crede ca actualul presedinte Abdel Fattah al-Sisi se pregateste sa devina presedinte pentru a doua oara in 2018.

CITESTE SI:  NVIDIA si Baidu lucreaza impreuna la inteligenta artificiala. Ce va rezulta in urma acestui parteneriat

Adel Sabry, redactorul sef al publicatiei de stiri din Egipt, Masr al-Arabia, care a fost blocata in luna mai, spune: “Exista oameni care se pregatesc sa candideze pentru presedintie, iar acestia trebuie sa-si faca auzite vocile, altfel cursa electorala nu va fi competitiva”.

Sa luam drept exemplu Al Bedaiiah, o publicatie de stiri care a fost blocata fara niciun avertisment pe data de 11 iunie. Proprietarul, pe nume Khaled al-Balshi, a spus ca sapte dintre cele mai populare articole ale sale la momentul cand site-ul a fost blocat vorbeau despre un acord controversat prin care se dorea transferarea a doua insule din Marea Rosie Arabiei Saudite, cel mai bun aliat al Egiptului si cel mai important binefacator. Al-Bedaiah a oferit o platforma pentru criticii care spuneau ca acordul ar trebui anulat.