fbpx

De ce Facebook si Google pot fi o amenintare pentru drepturile omului

De ce Facebook si Google pot fi o amenintare pentru drepturile omului

Amnesty International, o organizatie importanta care militeaza pentru drepturile omului, spune ca companiile gigantice Facebook si Google din Statele Unite reprezinta o amenintare sistematica fara precedent pentru drepturile omului la nivel mondial.

Mai exact, organizatia este ingrijorata in legatura cu colectarea de date a companiilor. Organizatia avertizeaza ca Facebook si Google colecteaza nonstop informatii despre miliarde de oameni.

In plus, organizatia solicita o “transformare radicala a modelului de afaceri principal al gigantilor tehnologici”. Amnesty spune ca, desi Facebook si Google nu percep taxe, utilizatorii platesc in schimb pentru servicii cu datele lor personale.

CITESTE SI:  Ce promit mari lideri in tehnologie din lume legat de AI

Stirea arata ca scandalul Cambridge Analytica este o dovada a faptului ca aceste date pot fi folosite impotriva utilizatorilor. “Google si Facebook ne-au erodat confidentialitatea de-a lungul timpului. Acum suntem afectati. Fie trebuie sa ne supunem acestei masinarii de colectare de date – date care pot fi folosite impotriva noastra pentru a ne influenta – fie sa renuntam la beneficiile lumii digitale”, spune Kumi Naidoo, secretarul general al organizatiei.

CITESTE SI:  Ce aplicatie Apple e instalata pe milioane de dispozitive Android

Amnesty solicita guvernelor sa schimbe modelul de business bazat pe colectare de date, iar asta prin adoptarea de legi privind protectia datelor.

Stirea mentioneaza ca si Amazon si Microsoft au adoptat o versiune a acestui model de business bazat pe colectare de date, dar ca prezinta o amenintare mai redusa pentru drepturile omului.

CITESTE SI:  Noul laptop de gaming Acer Nitro 5 are un pret bun

Intr-un raspuns adresat organizatiei, directorul de confidentialitate Steve Satterfield al Facebook a spus: “Infirmam cu respect concluzia dv. care indica faptul ca practicile noastre sunt incompatibile cu drepturile omului”. Facebook spune ca modelul sau de business care se bazeaza pe publicitate nu e o amenintare, ci promoveaza drepturile omului, oferind oamenilor o voce.

Facebook