fbpx

De-asta Facebook cumpara dintr-o retea mobila din India

De-asta Facebook cumpara actiuni dintr-o retea mobila din India

Compania Facebook din Statele Unite a decis sa cumpere o parte din cea mai vasta si importanta retea mobila din India. Exista cateva motive pentru cumpararea unei parti din acea retea mobila din acea tara din Asia, adica exista oameni care cumva vor beneficia de pe urma acestui lucru.

Compania cumpara o participatie de 9,99% din Jio Platforms, gigantul indian de telecomunicatii detinut de cel mai bogat om din India. Reteaua mobila Jio, o filiala a Reliance Industries, a cucerit o insemnata parte din piata de telecomunicatii din India cu preturi foarte scazute si lucreaza la folosirea platformelor sale in scop de retailing.

CITESTE SI:  Gainile lui Bill Gates au ofensat Bolivia

In schimbul a 5,7 miliarde de dolari, Facebook va castiga un loc in consiliul de administratie al Jio si va lucra pentru a integra clientii Jio in platformele companiei Facebook, inclusiv WhatsApp.

Intr-o declaratie, CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, a precizat ca Facebook se angajeaza sa lucreze impreuna cu acea retea mobila la unele proiecte majore care vor deschide oportunitati de comert pentru oamenii din acea tara.

CITESTE SI:  De ce Tim Cook de la Apple crede ca programarea ar trebui sa fie predata la varste fragede

Acest lucru va implica combinarea platformei WhatsApp cu JioMart, un sistem care permite afacerilor locale sa-si vanda produsele online. Avand in vedere scara masiva a WhatsApp in India, colaborarea va stimula teoretic economia indiana.

Jio in sine este o filiala a Reliance Industries, conglomeratul celui mai bogat om din India – care are interese in domeniul modei, retailingului si audiovizualului.

CITESTE SI:  Unde ofera Distileria Macallan de whisky tururi 4D in VR

Reteaua mobila a inceput sa ofere in India servicii 4G la sfarsitul anului 2015 si, printr-o combinatie de preturi reduse si cumpararea singurei companii din acea tara cu licente de spectru, a crescut in mod accelerat.

Facebook spune ca, in patru ani, reteaua mobila Jio a adus online peste 388 de milioane de oameni, iar acum controleaza peste jumatate din piata de telecomunicatii din India.