fbpx

Cum lupta Facebook cu stirile false despre reteaua sa sociala

Cum lupta Facebook cu stirile false despre reteaua sa sociala

Cu o luna inainte de alegerile prezidentiale din 2016 din Statele Unite, o stire falsa s-a raspandit pe platforma companiei Facebook. Oamenii distribuiau o inselatorie virala, adica faptul ca trebuiau sa dea copy-paste la un status, sau reteaua sociala le va impartasi toate informatiile personale sau le va bloca contul.

Compania a realizat pasi importanti pentru a impiedica raspandirea stirilor false pe platforma sa care e cea mai mare retea sociala din lume.

Compania a construit, de asemenea, un instrument pentru a urmari stiri false despre sine si despre produsele sale. Programul se numeste Stormchaser si este folosit pentru a identifica si deconspira dezinformarea despre reteaua sociala Facebook.

CITESTE SI:  Facebook Messenger are acum 700 de milioane de utilizatori

Bloomberg informeaza ca Stormchaser e folosit de reteaua sociala Facebook pentru a urmari si demonta stirile false despre companie. Acestea includ zvonurile raspandite pe platforma WhatsApp care e cunoscuta pentru raspandirea de zvonuri.

Se spune ca Stormtracker a fost dezvoltat in 2016 si ca a fost folosit pentru a urmari postarile virale despre compania Facebook. Instrumentul a reperat zvonuri despre faptul ca reteaua sociala Facebook ii asculta pe utilizatorii sai pentru a crea farse care inselau utilizatorii sa dea copy-paste la un status daca nu vor ca contul lor sa fie blocat.

CITESTE SI:  Microsoft vrea sa-ti transforme smartphone-ul intr-un scanner 3D

“Nu am folosit acest instrument intern pentru a lupta impotriva stirilor false obisnuite, pentru ca nu a fost construit pentru asta si nu ar fi functionat”, a declarat un purtator de cuvant al companiei pentru Bloomberg.

CITESTE SI:  Ce smartphone non-Samsung ar putea primi cip Exynos

Acel purtator de cuvant a adaugat ca acest instrument a fost construit cu tehnologie simpla pentru a putea detecta postari despre Facebook pe baza cuvintelor cheie.

Ulterior, informatiile permit companiei Facebook sa decida daca ar trebui sa raspunda la orice neintelegere si stire falsa legata de reteaua sa sociala si alte produse ale sale.

Sursa imagine: Flickr.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *