Ce arma noua are Facebook pentru detectarea mesajelor de ura

Ce arma noua are Facebook pentru detectarea mesajelor de ura

Facebook spune ca are o noua arma pentru combaterea mesajelor de ura. Reteaua sociala a anuntat marti un nou instrument. Este un sistem AI cu numele de cod Rosseta care ajuta computerele de la reteaua sociala Facebook sa citeasca si sa inteleaga textele din miliardele de imagini si clipuri video postate in reteaua sociala.

Folosind pur si simplu text pentru a posta texte si pentru a raspandi mesaje de ura, e usor pentru sisteme – care scaneaza si filtreaza text – sa le detecteze.

CITESTE SI:  VIDEO: Copiii experimenteaza pentru prima data internetul dial-up

Cu toate acestea, cand vine vorba despre texte in meme-uri, imagini si clipuri video, aici lucrurile devin un pic complicate, pentru ca unii pot schimba un clip video sau o imagine cu unele noi si cu acelasi text nefast.

Aceasta este una dintre provocarile cu care se confrunta Facebook si una pentru care are o solutie: un nou sistem AI (inteligenta artificiala) care se numeste Rosseta si care scaneaza imaginile si clipurile video.

CITESTE SI:  Adolescenti de 13 ani merg in centre de recuperare pentru a scapa de dependenta de smartphone-uri

Potrivit Facebook, “Sistemul AI Rosseta extrage textul din mai mult de un miliard de imagini si cadre video de pe Facebook si Instagram (intr-o larga varientate de limbi) zilnic si in timp real si il introduce intr-un tipar de recunoastere a textului care a fost instruit pentru a intelege contextul textului si al imaginilor”.

Cat despre planurile pe care Facebook le are pentru Rosseta, compania indica faptul ca sistemul AI Rosseta pentru imagini si clipuri video poate fi folosit pentru a detecta mesajele de ura, mai ales cand sistemul AI este aplicat pentru diverse utilizari si in diverse limbi.

CITESTE SI:  Apple va incepe sa raporteze solicitarile guvernelor pentru eliminarea de aplicatii

De asemenea, unii spun ca sistemul AI Rosseta poate fi folosit pentru a imbunatati acuratetea clasificarii fotografiilor in News Feed pentru a ajuta la imbunatatirea continutului personalizat. Facebook mentioneaza, de asemenea, ca exista si alte domenii care pot fi imbunatatite, cum ar fi clipurile video.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *