fbpx
Ce cost de producere ar fi amortizat Apple pentru iPhone 13 Pro

Ce cost de producere ar fi amortizat Apple pentru iPhone 13 Pro

Compania Apple din Statele Unite ar fi amortizat o parte din costul producerii fiecarui telefon iPhone 13 Pro. Asta pentru ca producerea acestui telefon e mai scumpa decat cea pentru 12 Pro, dar e vandut la acelasi pret precum 12 Pro.

Cand compania a anuntat telefoanele iPhone 13, oamenii au fost incantati de faptul ca Apple nu a crescut preturile acestora. Pretul lui iPhone 13 Pro e de 999 de dolari, acelasi precum cel al predecesorului 12 Pro.

CITESTE SI:  S-a dovedit aparent ca update-ul iOS 11.3 va readuce performanta pe iPhone-urile vechi

Cu toate acestea, ceea ce e interesant de remarcat e faptul ca Apple s-ar putea sa genereze mai putin profit cu telefoanele sale de anul acesta. Asta pentru ca, conform firmei de cercetare TechinSights, producerea dispozitivului costa compania 570 de dolari, adica producerea e cu 22,5 dolari mai scumpa decat in cazul lui 12 Pro.

Deci faptul ca compania vinde iPhone 13 Pro la acelasi pret de 999 de dolari indica faptul ca compania din Statele Unite a amortizat costurile suplimentare.

CITESTE SI:  De ce Facebook a eliminat aproape 200 de conturi

20 de dolari nu pare ceva extraordinar, dar aceasta suma se multiplica la nivelul a milioane de unitati. Un milion de unitati ar insemna ca compania a amortizat costuri de 22,5 milioane de dolari.

Pe langa asta, avand in vedere costurile de cercetare si dezvoltare, salariile angajatilor si marketingul, Apple va genera mai putin profit de pe urma lui iPhone 13 Pro decat in cazul modelelor precedente.

CITESTE SI:  Cum au reusit medicii sa readuca la viata organe cardiace pentru transplant

Cu toate acestea, nu putem fi siguri ca aceste date sunt 100% exacte. Ca in cazul majoritatii companiilor, Apple nu publica informatii despre costurile producerii dispozitivelor sale.

Exista si o multime de factori fara legatura cu producerea in sine, cum ar fi costurile suportate de Apple pentru a procura anumite componente, daca exista discounturi datorita unor relatii de afaceri de lunga durata si asa mai departe.