Nu este o dorinta rationala sau responsabila de a visa la masini sport scumpe. Dar, totusi, imaginea secolului 21 a unei forme curbate cu patru roti continua sa favorizeze o cultura a invidiei.
Eticheta de pret ridicata atasata acestor masini – pe care le-a transformat intr-un simbol al aspiratiei si lacomiei – a rezistat, chiar daca preturile pentru astfel de supermasini erau de peste 1 milion de dolari.
Mai multi producatori de masini lucreaza la hipermasini care vor dovedi ca masinile de inalta performanta pot fi si electrice. Pininfarina, brandul italian cel mai bine cunoscut pentru proiectarea Ferrari-urilor, este o astfel de companie.
Automobili Pininfarina este un spin-off al casei emblematice de design, iar acum a lansat cateva promouri ale PFO, prima sa hipermasina electrica de serie care va atinge o viteza maxima de 400 de kilometri, in ciuda faptului ca este in intregime electrica.
CEO-ul Automobili Pininfarina, Michael Perschke, le-a spus celor de la The Verge ca PFO – prima hipermasina electrica a companiei – va avea o autonomie de 482 de kilometri la o singura incarcare si ca va fi nevoie de 10-15 minute pentru ca bateria hipermasinii electrice PFO sa se incarce pana la 80%.
Se spune ca este o adevarata hipermasina electrica si ca PFO poate ajunge la 100 de kilometri pe ora in mai putin de doua secunde. Imaginile lansate pana in prezent prezinta un design atragator din fibra de carbon si sticla.
De asemenea, hipermasina electrica PFO cu viteza maxima de 400km/h pare sa aiba o singura fasie de lumina pe intreaga suprafata frontala. PFO va fi prima data dezvaluita ca hipermasina concept la Salonul Auto de la Geneva din 2019, iar compania are de gand sa o livreze clientilor in a doua jumatate a anului 2020.
Aceasta nu va fi ieftina, deoarece este posibil ca PFO cu viteza maxima de 400km/h sa aiba un pret de 2 milioane de dolari. Se vor incepe primirea comenzilor pentru hipermasina electrica PFO mai tarziu in aceasta vara atunci cand va fi prezentat un prototip pentru anumite grupuri de la Monterey Car Week.